daftartelefon daftartelefon
daftartelefon
دفتر مشاغل

شرح فعالیت

شرح فعالیت: واحد توانبخشی موسسه بچه های آسمان
در پنج بخش:
1- کاردرمانی 2- گفتاردرمانی 3- روانشناسی 4- مددکاری و 5- فیزیوتراپی، خدمات ارائه می دهد.

درباره موسسه بچه های آسمان کامران

آسایشگاه بچه های آسمان کامران در سال 1380 جهت درمان، نگهداری و توانبخشی معلولین،  بیماران مزمن اعصاب و روان در مهرشهر کرج  تأسیس شده است. ارائه خدمات در ایــن آسایشگاه فرآیندی است حاصل تـلاش اعضای گروه درمان و توانبخشی بــا هدف ارتقاء در توسعه توانمندی های فردی و اجتماعی مددجو جهت بهبــود ســطح زندگــی.

خدمات درمانی

ارائه خدمات پزشکی ، توانبخشی و روانپزشکی توسط پزشک و کادر توانبخشی مجرب به صورت مستمر و مداوم صورت می پذیرد. حضور روانپزشک حداقل یک روز درهفته، پزشک در تمام ایام هفته و پرستار در تمام ساعات شبانه روز می باشد.

توانبخشی و کاردرمانی

تیم توانبخشی شامل کاردرمان، روانشناس و مربی حرفه آموزی می باشد که در جهت افزایش توانمندی های فردی و اجتماعی مددجویان برنامه ریزی می نمایند
در این موسسه به ازای هر 50 مددجو، یک کار درمان مشغول به فعالیت است.
مددجویان به سه دسته تقسیم می شوند: مددجویانی که نیاز به کار درمانی-جسمی دارند. مددجویانی که نیاز به کار درمانی-ذهنی دارند و مددجویانی که به هر دوی این خدمات نیاز دارند. در این واحد، ابتدا مددجویان از لحاظ میزان توانایی ارزیابی شده و سپس با ارائه برنامه توانبخشی، فعالیت آنان با کاردرمانها آغاز می شود. بچه ها با بازی درمانی مهارت های زندگی را می آموزند و فعالیت های روزمره زندگی همچون چگونگی دست گرفتن قاشق و چنگال، مسواک زدن، بستن دکمه و زیپ لباس، پوشیدن و درآوردن کفش و لباس و ... را آموزش می بینند. کاردرمان با استفاده از وسایل توانبخشی مانند کمک در راه رفتن، در جهت بهبود وضعیت جسمی- حرکتی آنان برمی آید. به طوریکه یکی از مددجویان به نام سعید که به دلیل مشکل جسمی- ذهنی در مرکز بچه های آسمان پذیرفته شده بود، با تلاش کاردرمان های موسسه اکنون قادر است راه برود و مانند همسالانش بازی کند.
در آسایشگاه بچه های آسمان، روزانه یک پزشک عمومی و ماهانه یک پزشک متخصص اعصاب و روان، مددجویان را ویزیت می کند. پزشک عمومی اقدامات دارویی و درمانی اولیه را انجام می دهد و در صورت شرایط اضطراری برای اعزام به بیمارستان و یا ویزیت پزشک متخصص، اقدام می کند.

گفتار درمانی

بچه هایی که با مشکل ارتباطی، گفتاری، بلع و تنفس دست و پنجه نرم می کنند، در این بخش توسط گفتاردرمان های حرفه ای مورد ارزیابی قرار می گیرند و بعد از ارزیابی های لازم در خصوص ویژگی های عملکردی و ساختاری منطقه دهانی، حواس، رفتار، مهارت های دیداری، شنیداری و اختلالات آنان، کار درمانی بر روی بچه ها آغاز می شود. تا کنون در مرکز بچه های آسمان 1، اتفاقات خوبی برای 25 نفر از مددجویان افتاده و با همت گفتار درمان های موسسه، 25 بچه توانسته اند غذای میکس(آسیاب شده) را به شیوه ی عادی (آسیاب نشده) بخورند.
تعدادی از مددجویان نیز از خدمات روزانه توانبخشی در خارج از مرکز استفاده می کنند.

روان شناسی

در واحد روان شناسی، مددجویان از لحاظ هوشی و روانی ارزیابی می شوند. برخی از این ارزیابی ها توسط تست های مرتبط و برخی دیگر توسط مشاهدات صورت می گیرد.
در این مرکز اختلالات رفتاری معلولان تشخیص داده شده و به متخصص اعصاب و روان ارجاع داده می شود و یا به واحد مراقبت آموزشی برای برقراری ارتباط با معلول گزارش می شود.

مددکاری

در این واحد به پرونده های اجتماعی پرداخته می شود تا در صورت امکان به خانواده های کودکان دسترسی پیدا کنند. برای همه ی این مددجویان مدارک هویتی، عکس پرسنلی جدید، دفترچه بیمه درمانی و حساب بانکی در نظر گرفته شده است.
هماهنگی و پیگیری امور اجتماعی و راهنمایی خانواده جهت امور حقوقی مددجو.
این تیم توانبخشی با همت والای خود توانسته است سه نفر از مددجویان آسایشگاه بچه های آسمان 1 را برای ورود به جامعه آماده کند و این بچه ها از سال 1397 برای ادامه تحصیل وارد مدارس استثنایی شده اند.

فیزیوتراپ

با توجه به امکانات و تجهیزات فیزیوتراپی که در مرکز تجهیز شده، برنامه توانبخشی زمان بندی شده ای بر اساس نیاز هر یک از بچه ها آماده شده که به تناسب نیاز از آن استفاده می شود.


 خدمات مراقبتی بچه های آسمان کامران

آشپزخانه

در این واحد روزانه برای مددجویان، سه وعده غذایی (صبحانه، ناهار، شام) و میان وعده (دو نوبت) سرو می گردد. این کودکان معمولا محدودیت غذایی ندارند و تنها طریقه ی سرو غذاهای آنان به دو صورت معمولی و میکس شده، انجام می شود. کودکانی که قدرت بلع ندارند همان غذا برای آنان میکس می شود و کودکانی که قدرت بلع دارند غذا را به صورت عادی با ماست میل می کنند
برنامه غذایی کودکان توسط کارشناس تغذیه به صورت ماهانه تنظیم و توسط کارشناس نظارت می شود. قد و وزن کودکان هر فصل چک می شود تا اضافه وزن یا کاهش وزن مشاهده نگردد.

واحد رختشوی خانه

در این واحد، روزانه 80 دست لباس، ملحفه، پتو و بالش شسته و ضدعفونی می شود و تحویل هر بخش می گردد. در این واحد، از دستگاه هایی همچون ماشین لباسشویی و آبگیر صنعتی و همچنین خشک کن صنعتی و تشکیل شده است.

بخش مراقبت و نگهداری

نگهداری شبانه روزی مددجو در محیطی آرام همراه با خدمات تفریحی و گردشی با تغذیه ای مناسب.
در این بخش مادریاران و پدریاران همچون مادر و پدر به صورت شیفتی و شبانه روزی در کنار مددجویان حضور دارند. تمام امور مراقبت مانند غذا دادن، تعویض پوشک، بردن به حمام و نظافت آنها همگی با این بخش است. این بخش همانطور که یک مادر در منزل خود به فرزند خود رسیدگی می کند عینا در آسایشگاه حتی از نظر تربیتی رسیدگی می شود.


مزیت ها:

چرا مرکز بچه های آسمان:

1-دارای محیطی امن
2-دارای تیم کاردرمانی وپزشکی حرفه ای
3-دارای شرایط آب و هوایی مناسب
4-ارائه خدمات توانبخشی، پزشکی و پرستاری تحت نظر متخصصین


  • موسسه خیریه نگهداری و توانبخشی معلولین بچه های آسمان کامران
  • موسسه خیریه نگهداری و توانبخشی معلولین بچه های آسمان کامران
  • موسسه خیریه نگهداری و توانبخشی معلولین بچه های آسمان کامران
  • موسسه خیریه نگهداری و توانبخشی معلولین بچه های آسمان کامران
  • موسسه خیریه نگهداری و توانبخشی معلولین بچه های آسمان کامران
  • موسسه خیریه نگهداری و توانبخشی معلولین بچه های آسمان کامران
  • موسسه خیریه نگهداری و توانبخشی معلولین بچه های آسمان کامران
  • موسسه خیریه نگهداری و توانبخشی معلولین بچه های آسمان کامران
Ad #8053
Publish on شنبه, 16 مهر 1401
مدیریت: جناب آقای حسن نقابی

 

ساعت کاری:
شنبه
08:00 - 18:00
یکشنبه
08:00 - 18:00
دوشنبه
08:00 - 18:00
سه شنبه
08:00 - 18:00
چهارشنبه
08:00 - 18:00
پنج شنبه
08:00 - 18:00
جمعه
تعطیل

 

کد (026):
33409501
33409502
09222504787
مهرشهر - فاز یک - بلوار شهرداری - خیابان صدم شرقی - کوچه فرعی اول غربی - پلاک 668

موسسه بینائی سنجی و عینک مروارید